ROZHOVOR
Boris Hotton: "Lidi zas u hudby zajĂmá hloubka"
V NÄ›mecku usazenĂ˝ BelgiÄŤan Boris Hotton mĂřà do Prahy. PĹ™esnÄ›ji tedy do jednoho z nejstaršĂch a nejvyhlášenÄ›jšĂch klubĹŻ Chapeau Rouge, kde se pĹ™edstavĂ jako headliner deephouseovĂ© noci Grande Noche. AnĹľto je to nejen zajĂmavĂ˝ DJ, ale i producent a nenà širšĂmu publiku pĹ™Ăliš známĂ˝, nedalo nám, neĹľ abychom jej vyzpovĂdali.
Ahoj Borisi, nejprve dĂky moc za rozhovor. Jak se máš a na ÄŤem teÄŹ momentálnÄ› pracuješ?
Dařà se mi fajn, dĂky. MomentálnÄ› pracuji na novĂ˝ch skladbách a remixech… Zastihl jsi mne ve studiu, práve experimentuji se zvuky a zkoušĂm novĂ© vÄ›ci…
ProzradĂš nám o sobÄ› nÄ›co vĂc - kdo je vlastnÄ› Boris Hotton a jakĂ˝ je tvĹŻj zvuk?
PĹ™i produkovánĂ moc neberu ohled na to, jak má co ve finále znĂt. KaĹľdá produkce vzniká u mÄ› ve studiu spontánnÄ›. Dneska dÄ›lám jistĂ˝ track a zĂtra tĹ™eba žánrovÄ› ĂşplnÄ› jinĂ˝, vĹľdy podle nálady. Nechci se vázat na jedinĂ˝ styl; rád zkoušĂm a experimentuji se zvuky. PodnÄ›ty si beru všude moĹľnÄ›; ze starĂ˝ch desek, bÄ›hem návštÄ›vy klubĹŻ, z pĹ™Ărody, mÄ›sta, vlaku... Odkudkoli, kde se momentálnÄ› nacházĂm. Všechny tyto elementy naházĂm do jednoho velkĂ©ho hrnce a nedrĹľĂm se žádnĂ©ho receptu.
PocházĂš z Belgie.. Jak ses dostal do NÄ›mecka, kde momentálnÄ› Ĺľiješ? A co tÄ› pĹ™ivedlo do mÄ›sta jako je Siegen?
To nenĂ pĹ™esnĂ©. Z Belgie nepocházĂm, mĹŻj otec byl ale jako belgickĂ˝ voják umĂstÄ›n do NÄ›mecka. V NÄ›mecku jsem se narodil, chodil do belgickĂ© školy a od dÄ›tstvĂ jsem vyrĹŻstal dvojjazyÄŤnÄ›. Jakmile byly na začátku devadesátĂ˝ch let belgickĂ© jednotky pĹ™eloĹľeny zpátky do Belgie, zĹŻstal jsem se svou matkou, která je NÄ›mka, v NÄ›mecku. Od tĂ© doby Ĺľiju v Siegenu.
Obvyklá otázka - nepĹ™emýšlel jsi takĂ© nÄ›kdy o stÄ›hovánĂ do BerlĂna?
Jo, nad tĂm jsem uĹľ hodnÄ› pĹ™emýšlel, BerlĂn je teÄŹ hot-spot. Ale myslĂm, Ĺľe Ĺľivot v BerlĂnÄ› by mÄ› hodnÄ› pĹ™etěžoval. Siegen je malĂ© mÄ›sto s asi 115 tisĂci obyvatel. Velmi klidnĂ© a venkovské… KĹ™iklavĂ˝ protiklad oproti milionovĂ©mu velkomÄ›stu jako je BerlĂn…
ÄŚĂm sis vytvoĹ™il vztah k elektronickĂ© hudbÄ›? Co byly ty prvnĂ podnÄ›ty?
Hudba u mÄ› hrála vĹľdy velkou roli. Jako dĂtÄ› jsem hodnÄ› poslouchal rádio, magnetofon byl vĹľdycky v pohotovosti nahrávat vÄ›ci z rádia. Pamatuji si, jak jsem si hrál na rádiovĂ©ho dje a nahrával svĹŻj vlastnĂ program... Pak jsem zaÄŤal pro přátele a rodinu sestavovat takovĂ© domácĂ kompilace.( smĂch) NejvÄ›tšà vliv na mÄ› mÄ›l bezesporu poĹ™ad „Treibhaus“ (sklenĂk – pozn. autora) - to bylo myslĂm v roce 1994. PĹ™edtĂm jsem znal totiĹľ jen mainstream nebo techno. A tam se vysĂlal ĂşplnÄ› jinĂ˝ zvuk, kterĂ˝ jsem pĹ™edtĂm nikdy neslyšel. KaĹľdou sobotu, ÄŤtyĹ™i hodiny v kuse jsme poslouchali jenom deep house. Byl to super poĹ™ad se skvÄ›lĂ˝mi DJi. Moderátorem a DJem byl Ingo Sänger, kterĂ˝ teÄŹ vede label Farside a spoleÄŤnÄ› s Herb LF majĂ spoleÄŤnĂ˝ projekt Westpark Unit.
V současnosti produkuješ hlavně deep house. Ale jako DJ hraješ také hodně eklektické sety…
Ano, to je pravda. Mám rád, kdyĹľ je set rĹŻznorodĂ˝ a je ovlivnÄ›n vĂce žánry. DobrĂ˝ mix z deep houseu, klasickĂ©ho houseu, detroit techna, staršĂmi disco vÄ›cmi… Jako kaĹľdĂ˝ veÄŤĂrek, kterĂ˝ je jiný…
Nedávno jsi vydal remixy pro Svena Weisemanna na Liebe Detail anebo pro Lucy na Meerestief.. Pro Meerestief plánuješ dalšà releasy. Co od tebe mĹŻĹľeme v blĂzkĂ© dobÄ› oÄŤekávat?
Ano, plánuju dalšà releasy pro Meerestief. Na nové kompilaci od Meerestief („Submerge“ – pozn. autora) se objevà můj jeden nový track a dalšà tracky vyjdou pro Meerestief digital. Jedno EP vyjde v dohledné dobe na španelském labelu Troubled Kids Records i s remixy od Motorcitysoul a Jesuse Gonseva.
Label Meerestief Waltera Ercolina a Daniely Stickroth je pro mne ztelesnenĂm perfektnĂho jedineÄŤnĂ©ho zvuku.. Všechny veci jsou deep, groovy, plnĂ© melancholie.. Jak jsi na ne narazil a jak probĂhá spolupráce?
Spolupráce s Meerestief je naprosto bez komplikacĂ a jednoduchá. Walter Ercolino me oslovil kvĹŻli remixu pro projekt Lucy a já jsem samozĹ™ejme ihned souhlasil. Hudebne jsou velmi otevĹ™enĂ a dĂky obema znaÄŤkám [Meerestief a sublabel Moonpool – pozn. autora] majà širokĂ© zázemĂ pro deepovou elektronickou hudbu. To se mi moc lĂbĂ...
CĂtĂm, Ĺľe deep house se opet dere na scĂ©nu...
PĹ™ipadá mi, Ĺľe lidi zas u hudby zajĂmá hloubka, emoce a pocity... Hodne hudby na me pĹŻsobilo dost pĹ™iškrcene. SkuteÄŤne pozoruji, Ĺľe i v techno oblasti lidĂ© hledajĂ hloubku. To je vĂ˝voj, kterĂ˝ tu od počátku devadesátĂ˝ch let nebyl.
ZatĂm jsi pracoval jen jako solo projekt. Neplánuješ spoleÄŤnou práci ve studiu i s tvĂ˝mi přáteli?
Před lety jsem už s nekolika projekty a producenty spolupracoval. Meli jsme takový spolek pod jménem Metrosoul s umelci z různých oblastà – producenti, djs, label manažeři, produkčnà atd. Pracovali jsme také společne na hudbe, delali akce a založili značku Metromusic. Nynà jsem nadále se spoustou kolegů v kontaktu – Manuel Tur, Dplay, Langenberg. Jsme všichni dobřà kámoši, hrajeme vzájemne své nové tracky, abychom si pak vymenily názory. Bavà me to, do budoucna si dovedu představit, že budu s nekým aktivne pracovat ve studiu.
Jak vypadá tvůj obvyklý set-up při hran�
PĹ™evážne hraju z vinylĹŻ, ale pouĹľĂvám i CD formát, abych mel moĹľnost vyzkoušet ty nejÄŤerstvejšà veci pĹ™Ămo ze studia nebo od přátel. Nedovedu si však pĹ™edstavit pĹ™echod na ryze digitálnĂ mĂ©dium, vĹľdyĹĄ bych se v tom mnoĹľstvĂ trackĹŻ na disku zcela ztratil!
Koho bys nám doporučil z domácà – nemecké – deep houseové scény?
Je mnoho talentovanĂ˝ch producentĹŻ, jak v Nemecku, tak celosvetove.. Hodne vepĹ™edu vidĂm Manuela Tura, velmi si ho jako muzikanta a producenta vážĂm. Dalšà talentovanĂ˝ umelec je Sven Weisemann, je skvelĂ˝ hudebnĂk s vytĹ™ĂbenĂ˝m citem pro emocionálnĂ hudbu, coĹľ je nejlĂ©pe slyšitelnĂ© z jeho klavĂrnĂch kompozic nebo soundtrackĹŻ, kterĂ© delá.
Co ostatnĂho máš krome hudby rád?
Mám rád si Ĺľivot uĹľĂvat, vĂdat se s přáteli, vypĂt si studenĂ© pivo v baru a tak proste poklábosit :]