Laurent Garnier - The Cloud Making Machine

Pilíř francouzského labelu F Communications Laurent Garnier pro nás před několika málo týdny přichystal své nové album. Pokud to mám správně spočtené, mělo by být už šesté v pořadí za dobu více jak 10 let.

garnierPilíř francouzského labelu F Communications Laurent Garnier pro nás před několika málo týdny přichystal své nové album. Pokud to mám správně spočtené, mělo by být už šesté v pořadí za dobu více jak 10 let. Není to málo, ale rozhodně ani hodně. Laurent má jakožto šéf labelu hodně práce i s jinými producenty ve své stáji ale ti mu to naštěstí usnadňují svými velikými úspěchy. Jmenujme například jen úspěšné releasy posledních let od projektů jako The Youngsters, Avril, Soul Designer, Soul Center, Elegia, Scan X nebo A Reminescent Drive. Těch projektů je samozřejmě mnohem a mnohem víc. O to víc nás může těšit, že Laurent je takový dříč a nezapomíná ani na své fanoušky a neúnavně jezdí po světě a vydává muziku, která mě osobně ještě snad nikdy nezklamala.

Laurent Garnier, to není jen The Man With The Red Face nebo The Sound Of The Big Babou, udělal toho pro techno scénu mnohem víc a rád by to dokázal i se svým novým albem The Cloud Making Machine.

laurentÚvod a závěr alba patří titulní skladbě alba rozepsané do dvou částí. Ta první rozehrává veliké divadlo zvuků a ruchů v pozadí, které je okrášleno skvěle jazzově zbarvenou kytarou. Připadal sem si jak někde v divočině neznámé planety uprostřed vesmíru. Stále čekáte nějaký výpad ze křoví kousek od vás a přitom se vůbec nebojíte. Podmanivá scenérie této skladby je pak dále rozvinuta v tichý šelest na konci alba, který taktéž stojí za to a navíc má v sobě jakýsi magický účinek, který vás donutí album opět spustit od samého začátku. Začarovaný kruh.

Neméně tajemně začíná i druhá skladba s názvem 9.01-9.06. Od začátku tohoto tracku vás pohltí hluboký bas a jiskřící hi-haty a činely. V rytmu lehkého drum'n'bassu a melodiky, která by jistě byla vynikající podkres do nové série Návštěvníků (kdyby se náhodou chystala), se ponesete jak na nadýchaném polštáři skrz tajemným vesmírem. Těžko budete na cokoliv myslet, jen se necháte unášet proudy mlhovin. Pokud vás tedy nenapadne cizí kosmická loď, která se nezdá být moc přátelská. A opravdu. Ze začátku se možná zdá trochu nepřátelská, ale později vás ohromí její těžkotonážní beat a jemné praskání v kloubech jejích teleskopických ramen. A pokud se brzy stačíte spřátelit, můžete si zatančit Barbiturik Blues, půjde vám to úplně samo.

Po takovém výkonu si zasloužíte odpočinek a k tomu vám jistě poslouží planetka Huis Clos. Není na ní příliš života, jen líní sombrero s jejich lidovými kytarami a basami jsou tu a tam opřeni o zdi hotelových základen a věřte, že se vás určitě pokusí dostat do pořádné náladičky lahodnou tequilou.

kresbaDáváte se na cestu zpátky do divokého vesmíru plného překvapení. Trochu poblouzněni podmanivým mokem s kaktusem na obalu letíte po hlavní dráze Act 1 Minotaure Ex. Svěží vítr si pohrává s vašimi senzory na přídi lodi a vy se oddáváte skvělému koncertu smyčců s dunivými beaty, které upozorňují, abyste se přeci jen neoddali příliš a nezapomněli zahnout do právě odbočující dráhy. Na ní vidíte stopaře. Exotický človíček, který se vám představí jako Sangoma Everest. Zastavíte s ním o kus dál, zajdete si do kavárny a najednou sami sebe zpozorujete, že jamujete s tím cizincem na podiu před desítkami nadšených návštěvníků. Skvělá příležitost jak se seznámit s dalšími hudebními nadšenci. Jakoby ve vás přeskočila nějaká jiskra, nebo proběhla First Reaction.

Pomalu se stmívá a nechce se vám vydávat dál na cesty. Zůstanete tedy v kavárně. Po chvíli zjistíte, že to bylo velmi moudré rozhodnutí. Parta místních DJs rozjedou pořádnou a nekonvenční party. Jako první se rozezní vaše oblíbená skladba Controlling The House Part 2, na kterou jste si chtěla vždycky zapařit hned vedle DJe. Konečně je ta příležitost se skvělou partou lidí. Party pokračuje ve skvělém funky duchu až do rána. Máte nespočet nových kontaktů, skvělou náladu a tak trošku vítr v kapse. No a co, hlavně že se skvěle bavíte. Waiting For My Plane si zpíváte stále dokola, tenhle hit vás dneska snad nejvíc rozpálil. Tahle electro věc okořeněná bigbeatovou rytmikou vás dostala přesně tam, kam jste chtěli.

garnierUž je pozdě ráno, slyšíte děti, jak letí do škol a vy chcete spát. Objednáte si řidiče, který vás hodí domů a těšíte se na dlouhý spánek. Na(ne)štěstí vám dopravní firma pošle jako řidiče blázna, co v žádném případě nechce, abyste spát šli. Stáhnete níž tmavé sklo nad zadním sedadlem a rázem je vám to jasné. Jako řidič vás vítá samotný Laurent Garnier. Party nekončí, pokračuje se dál. Jeux D´enfants.

Někdo tohle album řadí do downtempa, někdo do hrozné škatulky future jazz, ale vem to čert. The Cloud Making Machine je bezvadné album plné emocí a osobních bohatých zkušeností pana Laurenta Garniera. Pro mě to je stěžejní dílo začátku tohoto roku a doufám, že vám přinese tolik radosti a potěšení jako přineslo právě mě.

Hodnocení: 95%

F Communications