Filmová recenze: Holky to chtěj taky 2

Inken, Lena a Lucy už mají první orgasmy za sebou. Teď chtějí slušný byt, pokud možno za křesťanské peníze. No, kdo by to nechtěl taky?

prstInken, Lena a Lucy už mají první orgasmy za sebou. Teď chtějí slušný byt, pokud možno za křesťanské peníze. No, kdo by to nechtěl taky?

Lena (vylézá ze své skrýše, když je pár ve středních letech v tom nejlepším): "Promiňte, ale musím stihnout autobus…“
Žena (po chvíli): "Tady jezdí autobus?“

Trable s prvním sexem, potažmo prvním orgasmem, jsou přinejmenším drsné. Vyprávět by o tom mohli kluci z trilogie Prci, prci, prcičky a Lena (Karoline Herfuthová), Inken (Diana Amftová) a Lucy (Jasmin Geratová) si už taky zažily své. Německá komedie pro náctileté Holky to chtěj taky (2001) se nakonec ani nesnažila inspiraci Prcičkami skrývat. Teď mají děvčata daleko větší problém. Je třeba se postavit na vlastní nohy a najít si slušný byt.

Německý podtitul Loft oder Liebe (Byt nebo láska) možná může někoho přimět k pomyšlení na malé drama, ve skutečnosti ale o žádnou drastickou volbu v druhém pokračování populární taškařice nejde. Děvčata prostě byt hledají, rozcházejí se se svými nezodpovědnými partnery, randí s novými objevy. Rozjíždějí to prostě hned na několika frontách současně a svůj vysněný byt nakonec celkem očekávaně dostanou.

holkyTolik k ději, který není předvídatelný pouze ve chvíli, kdy diváka většinou absolutně nezajímá, co se na plátně vlastně děje. Ještě, že ústřední trojice hereček je poměrně půvabná, lechtivé scény se jí ale vyhnuly.  Zbývá tedy hodnotit humor, který většinou u podobných filmů nestojí za mnoho.

A je to tak i tentokrát. Zatímco prvních zhruba dvacet minut je poměrně zábavných (velkou mírou k tomu přispívá i naděje, že se scénárista i režisér teprve rozehřívají), dalších dvacet minut už působí jako obvyklá komediální rutina. Závěrečná dvacetiminutovka se snaží z hereček vyždímat emoce a apelovat na divácké city, což už je vyloženě za trest.

svazanejStejně jako je jedno, že jedna z titulních postav změnila představitelku, je také jedno, jestli se každá z děvčat dokáže vypořádat se svou minulostí a začít žít nový život (neboli odkopnout toho starého, který nevynáší koš, a už s novým bytem si nabrnknout nějakého nového ve Ferrari). I když uznávám, že kdybych byl čtrnáctiletá fifinka s rozvernými culíčky, vzrušovat by mě to mohlo aspoň trochu.

V takové chvíli aspoň zřetelně vychází najevo, jak moc dobré ještě Prci, prci, prcičky byly a nakolik doopravdy bavily. Jejich třetí díl si i po roce docela zřetelně vybavuju, zatímco tohle pokračování po pár dnech skoro vůbec ne.

Hodnocení: 40%

Mädchen, Mädchen 2 – Loft oder Liebe
Německo 2004