Filmová recenze: Scary Movie 3

- "Hele viděla jsi tu hroznou videokazetu?" - "Tu, na které si to ti dva spolu rozdávají na lodi, v bazénu a všude a on pořád říká: MILUJU TĚ? Ta je strašná!" - "No... Já myslela jinou..." Aneb parodie na KRUH, ZNAMENÍ A 8 MÍLI. Leslie Nielsen is back!

l- "Hele viděla jsi tu hroznou videokazetu?" - "Tu, na které si to ti dva spolu rozdávají na lodi, v bazénu a všude a on pořád říká: MILUJU TĚ? Ta je strašná!" - "No... Já myslela jinou..." Aneb parodie na KRUH, ZNAMENÍ A 8 MÍLI. Leslie Nielsen is back!

-"To je divné..."
-"Taky si říkám! Tak velký dům a jen jeden telefon."

Mezi video fanoušky koluje děsivá videokazeta. Je ještě děsivější než domácí porno Pamely Andersonové a Tommyho Lee. Nikdo si to na ní "nerozdává", zato je k vidění dost zvláštní kruh. Kruhy se mimochodem objevily i v obilí u jedné farmy na samotě (u pole). Poté, co se psi začali chovat nějak divně, jinými slovy řídili traktor, našli její majitelé záhadný nápis v poli: Zde zaútočí.

Postupně se ukazuje, že George (Simon Rex) sice rapuje obstojně, ale battle nevyhraje. Že záhadná videokazeta je ďábelským odkazem jedné zlobivé holčičky, která svou nenávist otiskla právě na ni. To hlavní hrdince Cindy Campbellové (Anna Farisová) - Cindy jako Sydney z VŘÍSKOTU, Campbellová jako herečka, která ji hrála, prozradí Architekt, poté co navštívila Vědmu. Architekt je otcem oné holčičky, kterou utopila vlastní matka ve studni, navzdory tomu, že on byl pro domácí vězení. Že mimozemšťané i americký prezident (Leslie Nielsen) dost divně čůrají. A taky že loučit se (především s mimozemšťany) je bolestné. Ale co, ghetto tě podrží kámo!

A to je vlastně všechno. SCARY MOVIE 3 má dost podivný (a dost povědomý děj), ale aspoň je to děj nějaký, který jakžtakž pobaví. Což u filmů pro teenagery (zvláště těch německých, tohle je ovšem film americký) nebývá zvykem. S třetím dílem převážně hororové parodie se vrací legenda David Zucker, který má na svědomí PŘIPOUTEJTE SE PROSÍM i ŽHAVÉ VÝSTŘELY. Vrací se také Leslie Nielsen. S čistým svědomím mohu napsat, že po dlouhém období trapných pokusů a omylů se Nielsen dočkal "důstojné" role.

V menších rolích se mihne krásná Denise Richardsová (uvědomte si, že tohle slovo ve spojení s dokonale "americky" krásnou Richardsovou působí v recenzi na parodii dost... ehm, podezřele) nebo blonďaté super prsatá super bohyně Jenny McCarthyová a super, super prsatá, super prsatá bohyně Pamela Andersonová (opravdu super prsatá).

Andersonová je příjemným překvapením, neboť tvůrce nechá, aby si z ní utahovali dost nejapným způsobem. Mimochodem, to její poprsí je opravdu tak velké??? Nevěřil jsem svým očím (naposledy jsem podobně nevěřícně koukal na Teletubbies, když měli "moc, moc práce"). To musí být digitální trik!!!

Právě úvodní sekvence s Andersonovou a McCarthyovou je na SCARY MOVIE 3 nejzábavnější. Jednak je do značné míry (sebe)parodická, jednak je v ní řečeno všechno podstatné (a neopakuje se to). Stejně jsem se bavil ještě u scénky, ve které hustí niggaz hustě zdraví hustou "bílou hubu" (zvlášť ten druhý je malý, ale zatraceně šikovný). Ta část filmu, která paroduje Eminemovu 8 MÍLI skvěle vystihuje současný hip hopový mainstream v USA, který někdy sám o sobě působí parodickým dojmem.

Nejdříve jsem se divil, že chybí "matrixová" scéna z traileru ("Jsem Orfeus."), pak mi ale došlo, že není tolik podstatné, co nakonec ve filmu je nebo není. Berte SCARY MOVIE 3 jako sled volně navazujících scének, který si můžete pustit v bytě plném opilých lidí. Pokud vám něco unikne, nebudete se v ději orientovat o nic hůř. A budete se docela dobře bavit.

Scary Movie 3
USA 2003
scénář: Craig Mazin a Pat Proft