Hudební recenze: ˆL_ - "The Outsider EP"

Pod uměleckým jménem ˆL_ se skrývá mladý brazilský producent, vlastním jménem Luis Fernando, který svým albem "Love Is Hell" debutoval v roce 2014 na berlínském labelu Antime. V roce 2015 absolvoval úspěšné dvoutýdenní turné po Německu, kde ho doprovázel jeho kolega z Antime - producent AAAA. Vedle produkce elektronické hudby také vystupuje na hudebních workshopech se zaměřením na film a rádio. Začátkem letošního roku vydal nové, mutižánrové EP s názvem "The Outsider", které vyšlo jak digitálně, tak i na vinylu, a právě na toto nové EP se nyní podíváme.

"The Outsider" posluchačům nabízí celkem šestici žánrově různorodých skladeb - najdeme zde prvky ravu, acid techna, house music, ale i drum´n´bassu a různých abstraktních poloh elektroniky. Opravdu se vám nestane, že byste při poslechu některé ze skladeb měli pocit, že už jste něco podobného slyšeli u té předcházející. Celé EP působí nadčasovým dojmem, fanoušci devadesátkové undergroundové elektroniky se zde přenesou v čase do dob velkých rave parties, fanoušci současné elektronické scény se tu zase dočkají zajímavých a neotřelých hudebních poloh a nápadů.

ˆL_
První skladba s názvem "Phil Spector" odstartuje hudební zážitek pomalými melodiemi, které posluchače po několika minutách přenesou do velké haly, kde v plném proudu probíhá velká jungle párty. Po skončení celé akce pak nastává návrat domů, zastoupený opět ambientními melodiemi. "Phil Spector" je skvělým příkladem toho, jak se dá hudbou odvyprávět určitý příběh.

Druhá skladba "She Only Loves Me Because She Doesn’t Live With Me" na mě zapůsobila svým hutným, repetitivním techno zvukem, doplněným o prvky acidu. Tuto skladbu hodnotím jako vůbec tu nejsilnější z celého EPčka, a doslova uzrává s každým opakovaným poslechem. K tomuto tracku vznikl i videoklip, na který se můžete podívat zde:

Následuje třetí skladba "The Outsider", která v necelých třech minutách odvypráví outsiderův příběh. Tato skladba uzavírá první polovinu EPčka a rovnou nás přenese ke čtvrtému tracku.

"Locked-In Syndrome" se vrací ke zlámaným beatům, okořeněným o různé abstraktní prvky elektroniky. Tato skladba mě osobně moc neoslovila, zapůsobila na mě dosti hektickým dojmem, kdy jsem se zkrátka nemohl pořádně soustředit na hudební příběh, který toto EP vypráví. Poslední dvojice skladeb "Hello, I'm Richard Clayderman" a "Too Weird To Live, Too High To Die" v sobě nesou příjemné prvky house music, techna, experimentální elektroniky a acidu, dokáží tak posluchače vtáhnout skvělou atmosférou a nápaditostí. Pěkně tak uzavírají celé EP a společně s dvojkou "She Only Loves Me Because She Doesn’t Live With Me" je zařazuji ke svým favoritům.

L_

Luis Fernando neboli ˆL_ připravil vskutku zajímavý hudební počin, kterým jistě potěší všechny fanoušky elektronické hudby. Díky své žánrové rozmanitosti si zde jistě každý přijde na to své. I pro DJe se zde najde spousta použitelného materiálu, i když v případě vinylu bych řekl, že například pro techno DJe, kteří budou chtít jednotlivé tracky hrát, bude výhodnější zakoupení digitální kopie. Spoustě lidí také nemusí sedět ono multižánrové pojetí celého EP. Většina skladeb také trvá kolem sedmi minut, což je na šestitrackové EPčko velmi slušné, i když by někdo mohl namítat, že některým skladbám by více slušelo jejich zkrácení. Já hodnotím "The Outsider EP" kladně, i když mě tak úplně neoslovila čtvrtá skladba, která mi svou zbrklostí narušovala hudební prožitek... Zbytek se mi líbil a neváhal bych si jednotlivé skladby poslechnout i opakovaně. Troufám si tvrdit, že má "The Outsider" rozhodně co nabídnout, a své posluchače u nás jistě najde.

Celé EP si můžete poslechnout na portálu SoundCloud:

"The Outsider EP" vyšlo 16. února 2016 na značce Antime na vinylu i v digitální podobě. Zakoupit si jej můžete například na Juno Records.

Tracklist: