Komiksová recenze: Jak si nahrabat jako pornohvězda

Porno, sex, Jenna Jameson, Daisy Marie, Taylor Rain, Nessa Devil. Ne, nepokoušíme se nahnat čtenost těmi nejlacinějšími způsoby, pouze vás chceme naladit na prostředí, o kterém vypráví komiks Jak si nahrabat jako pornohvězda. Prý zaručeně opozdí váš citový rozvoj!

Ať zvednou ruku ti, kteří se nikdy nepodívali na porno. Tak, děkuji, teď si prosím běžte sednout támhle do rohu k ostatním lhářům, kde jsou pro vás připraveny apartní čepičky s humornými nápisy. S těmi, kteří se nebojí přiznat příležitostné omrknutí lechtivých filmů, se můžeme dostat blíže k dílku scénáristy Neila Strausse. Ten napsal několik životopisů o slavných hvězdách jako Marylin Manson, ale má na kontě také obsáhlou biografii Jenny Jameson nazvanou Milovat se jako pornohvězda. Při práci na této knize nasbíral spoustu groteskních, drsných i úsměvných historek z jednoho z nejvýdělečnějších průmyslů na světě. A díky nim vznikl tento komiks.

"Po tomhle filmu podle mě lidi pochopí, že v pornu nejde jenom o sex."

Jeho základní dějovou linkou je příběh pornohvězdy Claudie Corvette, krasotinky, která neměla snadný život. Svého otce nepoznala, jelikož byla její matka zbouchnutá neznámým chlapíkem na barových záchodcích, a ve škole si jí nikdo nevšímal. Tedy až do doby, kdy se začala ve třinácti povážlivě měnit. To si jí poté kluci všímat začali a holky ji zase začaly nesnášet. O nějaký ten rok později si ji v celkem nepříjemné životní situaci vybral šejk, který z ní udělal členku svého harému. Nutno podotknout, že značně bizarního harému, od kterého cesta k pornoprůmyslu vedla tak nějak sama od sebe.

"PORNO je nejnovější technologická inovace od hodných lidiček ze Zábavného průmyslu, kteří už vytvořili podobné celosvětově úspěšné novinky, jako jsou DROGY a NÁSILÍ. Jen se koukněte tatínkovi dozadu do skříně nebo mu prohledejte skryté záznamy o brouzdání po internetu. Jistě najdete PORNO. PORNO má každý rád. To je nesPORNé!"

Nemá cenu čekat autentický příběh, jelikož ústřední vyprávění slouží k tomu, aby se na něho nabalilo co nejvíce satirických, přemrštěných, ironických a krutých informací z lukrativního filmového odvětví. Neil Strauss vše podává nesmírně rychle a nad plynulostí vyprávění se nepozastavuje. Ať si z toho každý čtenář odnese, co sám chce. Komiks Jak si nahrabat jako pornohvězda tak bez potíží můžete brát jako obyčejné zábavné čtení z atraktivního prostředí, ale také si za tím výstředním pozlátkem najdete celkem inteligentní zprávu o tom, jak to v tomhle byznysu funguje. Všichni si hrají na hrozné chudáky, ale vlastně se jim ty ohromné peníze, které vydělávají, šíleně líbí.

"Hledáme modelky: Režisér shání přitažlivé ženy s velkými ňadry pro spolupráci na nezávislém uměleckém filmu. Herecké zkušenosti nejsou nutné. Spojení: T. Sekáč."

Do lechtivého podnikání se zde rýpe pořád a stále. Vedle kapitolek ze života Claudie Corvette tu najdete celou řadu sžíravých reklam a vtipných postřehů, které vytvářejí například stripy či testy. Všechny tyto maličkosti navíc prošpikovávají desítky odkazů na filmy či knihy. Opravdu je potřeba velká fantazie pro vytvoření takových komických blbovinek. V tomto ohledu patří palec nahoru směrem k překladateli. Richard Podaný si s počeštěním všech her a kvízů vyhrál takovým způsobem, až si říkáte, že je vlastně skoro škoda vynakládat tolik práce na takový "brak". Komiks Jak si nahrabat jako pornohvězda ostatně sám sebe neustále shazuje, což je s ohledem k ostatním posměškům celkem sympatické.

"Nabídka s velmi omezenou platností: prvotřídní grafický román na papíře vyrobeném z nejlepšího dřeva z amazonského deštného pralesa a smontovaný výměnou za balíček žvejkaček těmi nejlevnějšími, nejbezprávnějšími nezletilci na čínském venkově."

Jako sympatická se dá nazvat také kresba Bernarda Changa, který mění styly podle toho, v jaké situaci se zrovna hrdinka nachází. Dětství je zobrazeno v jednoduchých linkách, dospívání, kdy se z Claudie stává sexy kočka, zase připomenou mangu. Vypomáhání počítačové techniky je očividné, ale nijak zvlášť nevadí. K dynamické atmosféře a umělým herečkám se ostatně hodí velmi příkladně.

"A cenu Zlatý ubrousek pro nejlepší film roku získává…"

Jak si nahrabat jako pornohvězda není kdovíjak úžasným dílem, ale za svoji dravost a všudypřítomný sarkasmus si zaslouží pozornost. Ač by se mohlo dle výkřiků na obálce a neustálým ironickým hláškám zdát, že jde o prvoplánovou srandičku, není tomu tak. Za drogami, zneužíváním mladých děvčat, penězi a sexem si můžete najít i nějakou tu výpověď. Není to snad lákavá kombinace?

Jak si nahrabat jako pornohvězda

Scénář: Neil Strauss
Kresba: Bernard Chang