Recenze: Mario Ranieri – Out Of My Mind

Rakouská schranzz/techno hvězda Mario Ranieri je opět po docela krátké době zpět s dalším vinylem. Jeho název je Out Of My Mind a leckteré schranzz-fandy možná překvapí. Ne, že by na něm nenalezli tracky s BPM mnohonásobně větším než je BPM sbíječky, co právě pracuje na silnici, ovšem není to jen tento zběsilý zvuk, co tvoří novou pěti-trackovou hudební kolekci Maria. Jakým směrem se teď ubírá rakouská schranzzová škola, se dočtete v následujících řádcích.

Na jednu stranu se říká, že schranzz v Česku po masivním nástupu ztrácí na lesku a síle a na stranu druhou se plánuje uspořádání celého letního festivalu zaměřeného na tento specifický a mnohokrát diskutovaný styl. Ať je to jak chce, určitou změnu a posun v tomto stylu lze z Mariova vinylu vycítit.  Ovšem ne moc velkou. Největším překvapením z celého dvanáctipalce je totiž jediný track a to Radio Cut verze titulní skladby Out Of My Mind. Už jen při spatření slůvek "radio cut" jsem se docela podivil - vážně existuje tolik rádií otevřených Mariově hudbě? Po poslechu ovšem musím říct, proč ne! Radio Cut není vůbec žádný schranzz a i obyčejný technař by nad rychlostí zmiňované verze nejspíš ohrnul nos. Mario dal přednost oldschoolovému zvuku electra postaveného na breakovém základě. Pamatujete třeba na kapelu Music Instruktor nebo Flying Steps? Přesně v takovém duchu se tato radiová verze nese. Je ale otázka zda je to krok vpřed anebo ještě více vzad. Za zpestření celého těžkotonážního vinylu si ale tato verze určitě zaslouží menší plus.

Out Of My Mind najdete na vinylu ještě v dalších dvou verzích. Originál představí tuto skladbu v rychlém tempu, které ani tak nepředstavuje Ranierovu dřívější tvorbu, jako spíše zrychlený house, v němž samotný beat už není tak zahuštěný a špinavý. Největší vadou celého tracku je hlavní melodie a laciný vokál, který v rychlosti a nejspíš i záměru této skladby vypadá více směšně než důstojně. Naopak Hardtechno verze už by mohla všechny schranzzery potěšit. Sice toho protivného vokálu a zastaralé melodie se nezbavila, ale gabba rytmus už má se vším všudy. Největší techno náloží je ale závěrečný track Out Of The Nervenheilanstalt, který je typickou smrští ve smyslu-nesmyslu všemožných ruchů a šumů a do zblbnutí uhánějícího kopáku.

Nejsem scharanzzista, abych věděl, jak moc je pro schranzz tato deska důležitá, ovšem z hlediska elektronické scény je poměrně nezajímavá a tuctová. Není ani příliš tvrdá ani příliš zábavná a o čem jiném vlastně ten schranzz je.

Hodnocení: 45%

Mario Ranieri – Out Of My Mind
formát: 12"