Hudební recenze: kompilace Occurrance

Český psytranceový label Oxygen records, jehož oba protagonisté DJ Tv a DJane Nem momentálně žijí ve Španělsku, nedávno vydal další kompilační výběr, poprvé se selekce zhostila DJane Nem.

Setherian vs. Highpersonic Whomen - Floripa Sunshine, tohle spojení brazilského DJe a producenta Setheriana s finskou dvojkou Highpersonic Whomen otevírá celý Nemynin výběr. Tahle skladba by se myslím dala zařadit do škatulky progressive, i když je mi zcela jasný, že kovaný psytranceař tomu bude říkat house. Věc, která se DJům bude hodit spíše jako stavební kámen k něčemu chytlavějšímu nebo zajímavějšímu v jejich setech.Sound Field - One Step Above The Sun, tento projekt Andy Yakovleva se už na českých vydavatelských značkách zabydlel zdá se natrvalo. O něco více chytlavější záležitost, než jednička v tracklistu. Echotek - Endless Run, tohoto pána si možná někteří pamatují z párty Vortex, kterou již po několik let připravují právě Oxygen records. V tomto tracku už dupák a hajtka docela svižně diktuje. Triptych vs. Sim 1 - Silver Trip,  track působí docela čerstvým dojmem, je správnou měrou okořeněn tranceovými klávesami. Věřím tomu, že někde v přírodě po psy temnotách tenhle track musí působit jako balzám. Setherian - What Was Lost And Forgotten, znovu Setherian aka DjJSeth, tentokrát samostatně. V téhle skladbě možná někoho zaujmou idm zvuky a trochu mi celý koncept v některých částech tohoto díla připomíná německou legendu s názvem Cosmic Baby, povedená skladba, dá se na to tančit i normálně snít. Chromosome vs Rumble PackHypochondricals, Anders Nilsson, Philip Guillame a Andreas Marki nám dají vědět, jak kooperuje Švédská a Švýcarská scéna. Spectra – Insane, portugalský projekt, jenž si na Oxygen records vystřihnul i samostatné album, připravil pro tuto kolekci skladbu, kterou hodnotím spolu se Setherianem (samostatně) jako nejpovedenější věc. Prostě taneční pecka! VisuaSayonara, trocha exotiky z Mexika v podání Rodriga Raggiho. Native Radio jsou z Německa a jejich track Downtschaggi kompilaci Occurrance uzavírá.

DJane Nem touto kompilací dokázala, že má bezesporu hudební cit, tracky mají podobnou energii a jako kompilační celek to sedí pěkně. Na druhou stranu musím napsat, že tento styl, který balancuje na pomezí psytranceu, progressivu a nepatrně i houseu trochu přešlapuje na místě. Snad časem přibude více producentů (podobně jako Setherian ve skladbě What Was Lost And Forgotten), kteří do tohoto hudebního žánru budou absorbovat i něco nového a neoposlouchaného.

Hodnocení: 75%

VA: Occurrance
Oxygen Records