Hudební recenze: Faithless - Bombs

Faithless jsou zpátky. Sister Bliss vypadá stále skvěle, Maxi Jazz je černější, než kdy předtím a v nejbližší budoucnosti mají v merku frontální útok na vaše oblíbené record shopy se svým novým albem. Ještě předtím ale vydávají "klid před bouří" ve formě pilotního singlu Bombs.

Loňský rok strávili Faithless převážně vydáváním svých letitých hitů ku příležitosti jejich best of CD a DVD Forever Faithless. Až koncem letošního roku našli odvahu vydat opět něco nového. A s tou odvahou nestřílím jen tak od boku. Však si vzpomeňte, jak dopadli návraty The Prodigy, Underworld, Daft Punk či Spooky. Slavné kapely to mají po letech úspěchů vždy těžké a Faithless nejsou žádnou výjimkou. V současné době mají připraveno k vydání své další album (27. listopad to je pravé datum) a venku už mají první singl z něj, Bombs.

Jak jsem v začátku psal o tom klidu před bouří, tak sice ještě netuším, jak ta bouře v podobě další desky s názvem To All New Arrivals bude vypadat, ale ten klid v podobě nového singlu funguje až příliš doslova. Radio Edit je opravdu poměrně klidnou skladbou, kde beat, tedy hlavní rytmus, funguje jen jako doplněk atmosférické melodii se zvonky a charismatickému hlasu Maxi Jazze, bez kterého si prostě skladby Faithless nelze snad ani představit. Jako hlasový pomocník, tentokrát už s opravdovým zpěvem, přispěchal Harry Collier z nové ostrovní indie rockové kapely Kubb. Jeho hlas bych klidně v této skladbě postrádal, vlastně mi tu atmosféru akorát ruší. Co je ale také fakt, že originál singlu Bombs není ničím převratným. Poměrně okatě vykrádá již klasické Faithless postupy, není to ani hitovka na parket a tak jako marketingový tahák na nové album nejspíš nezapůsobí.

Ještě jsou tu ale remixy, které mohou klubový punc Faithless opět vrátit. O ně se postarali Benny Benassi, X-Press 2 a Tony Garcia aka Galaxy 21. Benny Benassi udělal pro sebe typický electro remix, ve kterém se ale nemusíte obávat těch nechutně provařených electro-basových zvuků. Alespoň nám dal od nich Benny na chvíli odpočinout. Na singlu najdete dvě téměř shodné verze Remix a Dub, které se liší snad jen v absenci hlasu Maxi Jazze v té dubové podobě. Zpočátku vypadá remix Bennyho na docela slušný materiál, ale po několika minutách vás jeho electro nejspíš začne nudit.

Ani X-Press 2 se příliš nepředvedli. Jejich remix je zvukově unylý a nevýrazný. Vévodí mu výrazný bass, housový beat a pak veškeré ingredience z originálu, přičemž melodie je tak nějak nepříjemně zefektovaná a nepěkná. Tak jako Benny, i X-Press 2 dostali prostor i pro druhou verzi a opět jde o dubový mix. Ta se ale také příliš neliší od své předchozí kolegyně. Jako poslední remix je tu ještě k dispozici verze od Galaxy 21. Je nejkratší ze všech, ale také asi nejlepší. Nejlépe vystihuje klubovou atmosféru a i když jde o ne kdo ví jak zázračný progressive house, tak při této verzi si nejlépe zavzpomínáte na klubové hymny samotných Faithless v době jejich největší slávy.

Jestli vás singl Bombs příliš neoslovil, tak to ani mě ne. Docela jsem zvědav na nové album a vlastně se ho tak trochu i bojím. Faithless sice už cejch kultovní taneční legendy nikdo neodpáře, ovšem je rozdíl odejít se vztyčenou hlavou anebo poražen a potupen. Já jsem ale stále toho názoru, že Faithless by ještě mohli něco nabídnout. Uvidíme 27. listopadu.

Hodnocení: 50%

Faithless - Bombs
formát: CDS