Hudební recenze: Layo & Bushwacka - Feels Closer

Ačkoliv tohle album pamatuje již letošní jaro, dvojice Layo & Bushwacka! s ním stále objíždějí celý klubový svět. A jelikož se mu na těchto stránkách zatím nikdo nevěnoval a oba dva odehráli v pátek v Roxy svůj čtyřhodinový majstrštyk, tak proč si o něm nepovědět něco víc. Obzvlášť, když to album je tolik povedené.

Tihle dva to na party umí vždycky spolehlivě rozjet, ovšem na svých albech umějí i velmi decentní hudební dílka. Nejspíš máte ještě v paměti desku Night Works, která moje předešlá slova spolehlivě potvrzuje. I když jí celou zastínil hlavně jediný hit a to Love Story. Nová nebo spíš zatím poslední jejich dlouhohrající deska nazvaná Feels Closer zatím žádný podobný megahit nenaznačuje a tak všechny tracky stojí na stejné startovací pozici. Který vás více zaujme, jsem sám zvědav. Na výběr máte od roztančených euforických tracků po příjemné funky-jazzové kompozice. Pro mě je deska Feels Closer tou nejlepší, co L&B kdy nahráli. Možná i proto, že není zaštítěna jen jedním obrovským hitem. Prozatím.

Na začátku ovšem jeden poměrně slušný hit najdete. Life2Live vyšel i jako singl a splňuje všechny požadavky obstojné klubové hymny. Hodně jednoduchý melodický motiv, trošku do trancu, k tomu tu a tam zajímavě zbarvený hlas a hudební charisma, jaké si můžou dovolit právě Layo s Bushwackou. Jinak ten hlas patří Green Velvetovi, což už samo o sobě dělá téhle skladbě příjemnou reklamu. V podobném duchu pokračují i další tracky. Titulní Feels Closer se může pochlubit zajímavými sóly s perkusemi, které ovládá Mino Cinelu. Tenhle track by sám o sobě nebyl nijak extra záživný, ale i perkuse s monotónní basy dokáží udělat z obyčejné skladby potencionální hit. Rychlý taneční beat neutuchá ani s dalším trackem Ride The Train. Na stylu se ani v tomto případě nic nemění. Svižný melodický house, jen tentokrát byly perkuse vyměněny za klavír a kvílející kytaru.

Do této chvíle to příliš nenasvědčovalo o nějakém extra hudebním díle a i když skladby to byly příjemné, tak až na pár motivů vesměs stejné. Změna přichází se čtvrtým trackem. Me And You s vokálem Tima Huttona, kterého mimo jiné naleznete i v progressive-breakbeatovém uskupení Hybrid. Tim přispěl svým lehce utahaným hlasem do lahodného downtempa s živou basou, kytarou a barovou náladou. Můj milovaný saxofon rozehraje další track Smith Street. Tahle jazzem ovlivněná skladba je ozdobou alba. Škoda jen, že z žádných zdrojů jsem se nedočetl, kdo se postaral o ten vynikající ženský vokál. S jistotou to mohu říct u skladby Sunshine In Ipanema. Tam si zazpíval do sluncem a pohodou zalité skladby Rogério Flausino. A krásný na této skladbě je také jiný jazyk než angličtina.

Poslední část desky Feels Closer nabízí opět nepřeberné množství nálad a hudebních zajímavostí. V převážně zlomeném a pomalejším rytmu na vás zaútočí smyslné trubky či dokonce harmonika (Isn't This A Lovely Day, We've Been Here Before), opět kytary (Dr. Teeth, Hang Tough) anebo klavír (Hang Tough). Z vokálů určitě stojí za povšimnutí hlasy Elly Fitzgerald a Louise Armstronga ve skladbě Isn't This A Lovely Day. V Hang Though si zase zatančíte na drum´n´bassový rytmus. Rozhodně si ale nezatančíte s chill-outovým opusem K, který éterickým vokálem nazpívala Alison Jear.

Zpočátku desky si možná řeknete: no jo, Layo & Bushwacka zmákli pro sebe typické taneční songy. Ale omyl. Jen tři až čtyři vyloženě klubové záležitosti najdete na albu Feels Closer. I na desce Night Works byly tracky z trochu jiného soudku, než toho klubového, ovšem tady jich naleznete mnohem více. Jsou dospělejší, propracovanější a velmi zábavné. L&B zabodovali na celé čáře.

Layo & Bushwacka - Feels Closer
čas: 56:26
label: Olmeto Records