Komiksová recenze: Hitman II – Místní hrdinové

Žil jednou jeden super zabiják Tommy Monaghan. Kašlal na Supermana i celou J.L.A. a na Batmana dokonce zvracel. Jednoho dne spojil síly s Green Lanternem. Druhého dne potkal zombie v Mořském světě. A BB/art to spolu s Crew vydali.

Šestipívo: "Jak se jmenuješ, hochu?"
Green Lantern: "Green Lantern. Pochopitelně."
Šestipívo: "Jo? Nejseš mu moc podobnej."
Green Lantern: "No, víš, jsem jeho nástupce."
Šestipívo: "Jo ty seš ten novej? …Ne, je mi líto, chlapče. Berem jen originály."

Tommy Monaghan je Hitman. S velkým H, protože super schopnosti jako rentgenový zrak a telepatie z něj dělají nájemného zabijáka velkého kalibru. Má charakter, nezabíjí nevinné a poldy. Specializuje se na meta bytosti – lidi se zvláštními schopnostmi a meta průsery. Jeho vlastní, poslední a nechtěná, zvláštní schopnost spočívá v tom, že se často sám ocitá v epicentru meta průserů.

Tam, kde takřka před rokem a dnem skončila grafická novela Hitman, začíná Hitman II: Místní hrdinové. Tommy a jeho kámoši i kolegové pohřbili Tomyho nejlepšího přítele Pata, který za něj položil život. Vzápětí Hitman odmítá jistou nabídku a hned má na krku Green Laterna naštvaného jakoby mu drzý Zabiják zbouchnul dcerku. Vzniklý průser vyžaduje spojit síly nejen s ním, ale i se suspendovanou policistkou Tiegelovou.

Hitman a spol. nepříjemné hrany nakonec zakulatí. Jenže hned následující patálie Tommyho odvelí rovnou s celou partou kolegů do Gothamského akvária. Tam mají žraloka, co fandí Spielbergovi už od dob Čelistí, a tlupu ostatní mořské havěti, která se moc kouká na zombie filmy. Jde pochopitelně o příběhy Místní hrdinové a Zombická noc v Gothamském akváriu. Plus flashback do Tommyho dětství Noc, kdy zhasla světla.

Nebudu zastírat, že Hitman je přesně moje krevní skupina (0 negativní). Akční mix popkultury, cynických i pubertálních hlášek a parodických narážek na komiksové ikony prostě nemá chybu. Nejen, že Garth Ennis vymyslel superhrdinu-zkrachovance s příznačným pseudonymem Šestipívo. Neustále se také odkazuje na události světa komiksového vydavatelství DC Comics a dělá si z nich (neslušnou) srandu.

Nejde jen o Supermanovu délku vlasů. Nejvíce se strefuje do all stars teamu J.L.A. (Justice League of America – Superman, Batman, Flash, Wonder Woman, Green Lantern, Green Arrow a další). Když pak dojde na účinkování samotného Green Lanterna, Ennis ho líčí jako upjatého Keanu Reevese se smaragdovým prstenem, který trochu zdlouhavě deklamuje fráze o spravedlnosti a odplatě. A přitom není schopný ani obrátit rundu a oplatit Tommymu koupené pivko.

John McCrea kresbu nahazuje v rychlosti. Nejvíce se asi rozkreslil na obálce. Jeho styl připomíná cartoon seriály a kresby mají i onu charakteristicky zběsilou atmosféru. Je to určitě mnohem lepší, než kdyby Hitmanovo ghetto v Gotham City vypadalo byť jen trochu ikonicky. Tady nežijí žádní heroičtí borci, ale kluci s bouchačkami, co si rádi otevřou flašku. A když na to přijde, umí se tihle místní hrdinové pěkně ohánět.

P.S. Nezývá než doufat, že další knihy s názvem Hitman se dočkáme dřív než za dlouhý rok!

Hitman II: Místní hrdinové
BB/art & CREW 2005, formát B5, brožovaný, barevný, 168 stran