Kompilace Lime Light

Český label Tribal Vision si na své konto připsal další kvalitní počin. Převážně na progressive zaměřenou kompilaci Lime Light recenzuje Besta.

Uplynulo jen několik měsíců od vydání kompilace Urban legends a na světě je již druhé kompilační album pražského labelu Tribal vison. Cd dostalo název Lime light a jeho hudební obsah se nese tentokrát hlavně v progressive house stylu.

První track je personálním spojením dvou dvoučlenných francouzských projektů Jaia vs. French kisz. Jaiau spolu tvoří Yannis Kamarinos a Jean-Michel Blanchet a jejich debutové album Blue energy vyšlo v roce 1998 na značce Cross. Druhá dvojka Stéphane Deschezeaux a Fathallah Lekal z projektu French kisz je známá kromě vlastního produkování také svými tvrdými tech-houseovými dj sety. Skladba Drifting planet je sice nejpomalejší skladbou na kompilaci (BPM údaje jsou v bukletu opět zastoupeny), přesto však pěkně šlape.
Druhý na albu je náš starý známý Rai. Rai podle mě patří mezi naše nejtalentovanější producenty a jeho track Liquid to opět dokazuje. Na druhou stranu musím napsat, že všechno, co jsem od Raie zatím slyšel má hodně podobnou atmosféru a docela by mě zajímala i jeho jiná hudební tvář (určitě jí má). Myslím si, že dřív nebo později Rai stejně vydá dlouhohrající desku a na ní se doufám dočkáme i jiného než klubového materiálu.
Vision & Canedy je hudební dítko německého producenta Marca Mellmanna, který v minulosti poslouchal dancehall a třeba i reggae. Na jeho tracku Collected vibes ovšem tyto hudební vlivy nenacházím, určitě je zde ale k nalezení monotóní a na parketu jistě velice učinná basová linka.
Švédská dvojka Minilogue debutovala  svým eponymně pojmenovaným albem v roce 1999 na značce Novatekk a jejich skladba Leloo byla již ke slyšení několik týdnů před vydáním Lime light v pražském klubu Roxy. Dj Slater tam totiž tímto kouskem otevřel svůj set na večeru Free mondays. Je zajímavé, že ač Leloo není vyloženě chytlavá skladba, tak si jí z klubu pamatuju. Nejspíše to má na svědomí zvláštní pulsující basa.
Tranceové bublání při rychlosti 130 BPM obstarali pánové Joakim Hjorne a Mads Tinggaard v jejich společném projektu Flowjob. Tihle Dánové svoje debutové album teprve chystají, mělo by vyjít v roce 2006 na labelu Iboga.
Další progressive track dodal švédsko-dánský projekt Holm & Andersen. Kristiana Thinninga Andersena z tohoto projektu už můžete znát z kompilace Urban legends, kde hudebně kooperoval s jeho jiným projektem Elysium project.
Švédští Ticon na Lime light nahráli skladbu Reflections a jejich albový počin očekávejte již tento rok na Digital structures. Leo Leite, na kompilaci  pouze Leo je původem z Brazílie a jeho Music design revolution je docela příjemný progressive, který by možná zapadnul na rozjezd setu Michaela Burina. Kompilaci Lime light pak uzavírá svým elektro songem formace  Shuma z Chorvatska, která společně záhrála i na křtu tohoto alba v pražském Crossu.

Celkově je materiál na celém cédéčku určen hlavně na parket a do klubů, ale dá se v pohodě poslouchat i doma. Ideální pro příznivce rovných beatů. Druhý počin kompilátorů a Djů Slatera & Schwy je tedy venku a mě těší, že se těmto pánům podařilo prosadit úplně mimo naše české hudební struktury, jejich práce je totiž důkazem, že to jde.

Hodnocení: 84 %

V/A - Lime Light
Tribal Vision 2005