PARTYINFO
JUST LIKE THAT
Datum konání: |
27.11.2009 - pátek |
Místo konání: |
Praha - houseboat U Bukanýra |
DJs: |
Herb LF (farside rec./trouble kids rec., de), Pat Heart (afrodrops), Lukas Micka |
Popis: |
vstup zdarma |
1 čtenář Techno.cz byl na této akci
|
Herb LF: "Scéna kolem Dortmundu je velmi přehledná"
Franku, v hudebním byznysu jsi už řadu let. Jak se zrodil Tvůj zájem o elektronickou hudbu a jak bys zde popsal svůj vývoj?
Pozor, tohle bude dlouhý! :) Poslouchám a dělám elektronickou hudbu od poloviny osmdesátých let, která tehdy už přes všechnu existující elektroniku zněla dost odlišně. V této době mezi mé oblíbené projekty patřily např. Fad Gadget nebo The Normal, vůbec většina muziky pocházející z labelu Mute. Také jsem hodně poslouchal industrial… Díky náhodě jsem ještě jako student dostal příležitost vystupovat jako dj v jedné velké, toho času velmi žádané diskotéce. Zajisté jsem musel tyto pro většinu návštěvníků zvláštní, neobvyklé desky poskládat do barevného a stylového mixu ze skladeb, které tenkrát vévodily hitparádám a pak dále z disca, soulu a funku. Později se k tomu přidružil ještě hip-hop. Tady mě od čiré elektronické hudby poprvé odvedly acty jako EPMD, Eric B nebo Public Enemy. Koncem osmdesátek jsem každý pátek hrál v jednom klubu už více hip-hop a crossover; občas do toho přišla jedna, dvě desky stylově zařaditelné do skupiny manchesterského raveu nebo acidu. Ale od nám současně blízkého a vlastního houseového zvuku to vše bylo ještě přinejmenším na míle daleko. Začátkem devadesátých let jsem opět působil v jedné větší diskotéce, kde jsem mohl nadále hrát hip-hop, ke kterému jsem ale musel přikládat hodně rockových skladeb. S tím jsem však po nějaké době přestal, jelikož mi to nic nepřinášelo. Řekl bych, že tímto okamžikem byla první epizoda mé profesionální kariéry dje ukončena. Zároveň jsem si sestavil malé osmistopé demo studio, ve kterém jsem dělal vlastní věci. V té době jsem hodně používal levné samply; jednou ke mně několik mých přátel doneslo třistatrojku (syntetizér od Rolandu – pozn. autora) a já jsem si za jejich pomoci měl možnost nahrát své první skromné technotracky. Já sám jsem o tomto zvuku tenkrát neměl ani ponětí, a abych si ho poslechl, tak jsem často s nimi chodil do techno klubů jako je Warehouse v Kolíně n. Rýnem. Tam jsem dost rychle zpozoroval, že mnohem více než mohutný halový zvuk mně něco říkal zvuk, který se hrál na menších pódiích; tam se hrál house. Pak jsem znova jenom tak z legrace začal hrát na soukromých oslavách, nejdřív jen house. Ve studiu jsem začal tvořit houseové věci a založil label Draft, který sloužil výhradně jako house label.
Ve výčtu Tvých oblíbených stylů jsem nenašel 2step a drum’n’bass, které vím, že Tě také bavily.. Tak jak to s nimi bylo?
Ano, následně jsem si jako dj zažil opět jednu přeměnu; zaměřil jsem se především na jungle. K d’n’b jsem se dostal skrz jednu partičku, která měla obchod s deskami NTT a kluci z ní mě požádali, abych tento obchod – zejména s importem desek z Británie - vedl. Infikoval jsem se od djs, kteří z mého obchodu brali jungle dvanáctipalce po dávkách. Pak přišli první gigs a do konce devadesátých let jsem nehrál skoro nic jiného než d’n’b. Houseové sety byly spíše výjimkou. Následně mi velmi vyhovovala 2step garage, hlavně kvůli tomu, že drum’n’bass se pro mě pomalu stával jednotvárným a svazujícím. Až poté se pro mě stal hlavní zálibou house.
A jaký byl ten určující impuls, že deep house bude Tvou trvalou budoucí štací?
Žádný zvláštní podnět neexistoval, houseové desky jsem si kupoval spíš kvůli domácímu poslechu. Jestli ty desky fungují v klubu mi tenkrát bylo jedno. Hrál jsem totiž drum’n’bass. Až později jsem zjistil, že na těchto deskách, které jsem celou dobu sbíral, je deep house a více a více djs je začalo hrát v klubech. To se dělo v mém nejbližším okolí - v klubech jako Rote Liebe v Essenu nebo v klubu Trinidad v Dortmundu.
Víme, že jsi součástí bývalé dj komunity Metrosoul. Součástí skupiny lidí, kteří žijí v okolí Düsseldorfu, Essenu a Dortmundu. Jaká je scéna v Dortmundu a jak se Ti tam žije?
Scéna kolem Dortmundu je velmi přehledná, tady se skutečně zná každý s každým. Bohužel situace s kluby moc dobrá není. Míst je jen málo a ještě méně je klubů, které se o svůj program pečlivě starají a do svého konceptu zařazují i deep house.
S Tvým parťákem Ingo Sängerem jste v roce 2001 založili projekt Westpark Unit. Od té doby za sebou máte spoustu úspěšných releasů. Jak jsi se vlastně s Ingem seznámil?
Inga jsem poznal přes obchod NTT, pracoval zde v marketingu. Někdy nato jsme se potkali i u mě ve studiu a výsledkem byla první společná deska pro Draft. Tenkrát jsme si říkali ještě “Nordstadt Union“. Dobře jsme se doplňovali, pokračovali v tom a celkem rychle jsme dali spolu dohromady album. To vyšlo u Draft už pod Westpark Unit.
Nedávno jste na značce Farside vydali skvělé EP ‘More Forever’. Co chystáte dalšího?
Ve frontě na vydání momentálně visí dva dvanáctipalce pro rakouský label z Vídně Tjumy Records. A než tyhle dvě desky vyjdou, tak budeme mít určitě připraveného něco nového.
S kamarády, se kterými tvoříš projekt Da Pickup Artists, jsi měl velmi zajímavý nápad, totiž založit netlabel Supafeed, kde nabízíte veškerou produkci zdarma ke stažení. Jak jste k tomu vlastně dospěli?
Supafeed.net jsme já a mí přátelé Cassique a M. Petit uvedli v život hlavně pro to, abychom se, co se vydávání hudby týče, oprostili od veškerých pravidel a nutkání. V podstatě kdykoli a jakkoli můžeme vydat kteroukoli hudbu. A skutečnost, že si ta značka získala i určitou úroveň popularity, je o to víc potěšující.
Ve spojení s poslední otázkou, jaký je vlastně Tvůj pohled na sdílení hudby, což je momentálně velice aktuální téma?
Mé názory na toto téma jsou celkem kontroverzní. Chování různých djs, kteří si obstarají ilegální mp3 soubory a potom obdrží gáži za hraní, považuji za totálně mimo. Vedle toho ale také považuji za absolutně nesolidní nabízet k prodeji horentně drahé, lajdácky otagované a nezmastrované empétrojky. Jako majitel labelu s vinyly, shledávám komfortní hraní promo wavů z cédéček přinejmenším jako zvláštní. A jako dj by jsem se nikdy nespokojil s hraním hrůzostrašně zvukově znějících vinyl – ripů.
Která z činností, kterými se zabýváš (mastering/producent/dj), Tě nejvíce baví?
To nedokážu jednoznačně říct. Všechno dělám moc rád a vyřizuji to tak, jak časově přicházejí požadavky.
Tvoje poslední solo deska se objevila na značce Sensual Touch a nedávno si jednou skladbou přispěl na první Farside kompilaci. Co můžeme od Tebe čekat v nejbližší době?
Nyní mám v plánu vydat několik remixů, všechny z nich nejsou ještě zdaleka hotové: Paskal - Flashdance (Herb LF Remix) na labelu Wildtrackin' a Mr. Rain - Winter (Herb LF Changing Memories Mix) na Indeep-endent.
Jaký používáš při djingu set-up?
Dva gramofony, kufr plný desek a laptop se softwarem Traktor Scratch. To všechno někdy zkombinuji i s Abletonem LIVE pro případné loopy, kterými vyplňuji jak své dj sety, tak kompletní live-sety, při kterých mě často zase doplňuje vokalistka Elina Monova.
Jak zní Herb LF v klubu?
Snad unikátně, a přesto co nejvíce zábavně.
Jak je vlastně možné, že pocházíš z Dortmundu a v německém fotbale fandíš Borussii Mönchengladbach? :)
Moje rodina se kompletně rozděluje na fanoušky Dortmundu a Schalke. V mladém věku se ode mě vyžadovalo, abych se už laskavě rozhodnul a natrvalo připojil k jednomu táboru. A Mönchengladbach byl pro mě mnohem víc cool, takže proto. Mého mladšího bráchu jsem pak také přemluvil na fanouška Borussie Mönchengladbach.
A Tvé další plány a přání do budoucna?
I nadále život plný hudby a mistrovský pohár na stadion Borussie :)
Byl už jsi někdy v Praze, resp. ČR? Předpokládáme, že Matt nebo Boris Ti už něco o nás a Praze řekli..
Ještě jsem u Vás nikdy nebyl, a o to víc se k Vám těším; samozřejmě mi Matt a Boris už něco vyzradili dopředu :)
Co očekáváš od Tvé návštěvy Prahy a co si myslíš o koncepci párty Just Like That?
No, podle seznamu minulých hostů to vypadá na publikum znalé věci. Pro takové obecenstvo se hraje obzvlášť dobře....
Díky, Herbe! Opovaž se onemocnět a v pátek 27/11 v Praze!
No, tak to už pak zbývá jen:
C U v Praze!
Just Like That! s Herb LF @ houseboat U Bukanýra
Večírek Just Like That! na house boatu U Bukanýra si co každé dva měsíce dává záležet, aby představil zajímavého hosta. Letos tak u pražské náplavky futrovali gramofony či cd přehrávače takoví hráči jako např. Matt Flores, Iron Curtis nebo Boris Hotton. Při příležitosti dalšího pokračování naplánovaného na tento pátek jsme vyzpovídali jeho hlavního hosta, kterým je Frank Herbrechter alias Herb LF. Tento německý producent, dj a polovina dua Westpark Unit nám ochotně zodpověděl všechny naše dotazy týkající se deep houseu, sdílení hudby nebo dokonce i fotbalu. Přejeme příjemné čtení a nezapomeňte si v pátek přijít skočit na Bukanýr!
Pozor, tohle bude dlouhý! :) Poslouchám a dělám elektronickou hudbu od poloviny osmdesátých let, která tehdy už přes všechnu existující elektroniku zněla dost odlišně. V této době mezi mé oblíbené projekty patřily např. Fad Gadget nebo The Normal, vůbec většina muziky pocházející z labelu Mute. Také jsem hodně poslouchal industrial… Díky náhodě jsem ještě jako student dostal příležitost vystupovat jako dj v jedné velké, toho času velmi žádané diskotéce. Zajisté jsem musel tyto pro většinu návštěvníků zvláštní, neobvyklé desky poskládat do barevného a stylového mixu ze skladeb, které tenkrát vévodily hitparádám a pak dále z disca, soulu a funku. Později se k tomu přidružil ještě hip-hop. Tady mě od čiré elektronické hudby poprvé odvedly acty jako EPMD, Eric B nebo Public Enemy. Koncem osmdesátek jsem každý pátek hrál v jednom klubu už více hip-hop a crossover; občas do toho přišla jedna, dvě desky stylově zařaditelné do skupiny manchesterského raveu nebo acidu. Ale od nám současně blízkého a vlastního houseového zvuku to vše bylo ještě přinejmenším na míle daleko. Začátkem devadesátých let jsem opět působil v jedné větší diskotéce, kde jsem mohl nadále hrát hip-hop, ke kterému jsem ale musel přikládat hodně rockových skladeb. S tím jsem však po nějaké době přestal, jelikož mi to nic nepřinášelo. Řekl bych, že tímto okamžikem byla první epizoda mé profesionální kariéry dje ukončena. Zároveň jsem si sestavil malé osmistopé demo studio, ve kterém jsem dělal vlastní věci. V té době jsem hodně používal levné samply; jednou ke mně několik mých přátel doneslo třistatrojku (syntetizér od Rolandu – pozn. autora) a já jsem si za jejich pomoci měl možnost nahrát své první skromné technotracky. Já sám jsem o tomto zvuku tenkrát neměl ani ponětí, a abych si ho poslechl, tak jsem často s nimi chodil do techno klubů jako je Warehouse v Kolíně n. Rýnem. Tam jsem dost rychle zpozoroval, že mnohem více než mohutný halový zvuk mně něco říkal zvuk, který se hrál na menších pódiích; tam se hrál house. Pak jsem znova jenom tak z legrace začal hrát na soukromých oslavách, nejdřív jen house. Ve studiu jsem začal tvořit houseové věci a založil label Draft, který sloužil výhradně jako house label.
Ve výčtu Tvých oblíbených stylů jsem nenašel 2step a drum’n’bass, které vím, že Tě také bavily.. Tak jak to s nimi bylo?
Ano, následně jsem si jako dj zažil opět jednu přeměnu; zaměřil jsem se především na jungle. K d’n’b jsem se dostal skrz jednu partičku, která měla obchod s deskami NTT a kluci z ní mě požádali, abych tento obchod – zejména s importem desek z Británie - vedl. Infikoval jsem se od djs, kteří z mého obchodu brali jungle dvanáctipalce po dávkách. Pak přišli první gigs a do konce devadesátých let jsem nehrál skoro nic jiného než d’n’b. Houseové sety byly spíše výjimkou. Následně mi velmi vyhovovala 2step garage, hlavně kvůli tomu, že drum’n’bass se pro mě pomalu stával jednotvárným a svazujícím. Až poté se pro mě stal hlavní zálibou house.
A jaký byl ten určující impuls, že deep house bude Tvou trvalou budoucí štací?
Žádný zvláštní podnět neexistoval, houseové desky jsem si kupoval spíš kvůli domácímu poslechu. Jestli ty desky fungují v klubu mi tenkrát bylo jedno. Hrál jsem totiž drum’n’bass. Až později jsem zjistil, že na těchto deskách, které jsem celou dobu sbíral, je deep house a více a více djs je začalo hrát v klubech. To se dělo v mém nejbližším okolí - v klubech jako Rote Liebe v Essenu nebo v klubu Trinidad v Dortmundu.
Víme, že jsi součástí bývalé dj komunity Metrosoul. Součástí skupiny lidí, kteří žijí v okolí Düsseldorfu, Essenu a Dortmundu. Jaká je scéna v Dortmundu a jak se Ti tam žije?
Scéna kolem Dortmundu je velmi přehledná, tady se skutečně zná každý s každým. Bohužel situace s kluby moc dobrá není. Míst je jen málo a ještě méně je klubů, které se o svůj program pečlivě starají a do svého konceptu zařazují i deep house.
S Tvým parťákem Ingo Sängerem jste v roce 2001 založili projekt Westpark Unit. Od té doby za sebou máte spoustu úspěšných releasů. Jak jsi se vlastně s Ingem seznámil?
Inga jsem poznal přes obchod NTT, pracoval zde v marketingu. Někdy nato jsme se potkali i u mě ve studiu a výsledkem byla první společná deska pro Draft. Tenkrát jsme si říkali ještě “Nordstadt Union“. Dobře jsme se doplňovali, pokračovali v tom a celkem rychle jsme dali spolu dohromady album. To vyšlo u Draft už pod Westpark Unit.
Nedávno jste na značce Farside vydali skvělé EP ‘More Forever’. Co chystáte dalšího?
Ve frontě na vydání momentálně visí dva dvanáctipalce pro rakouský label z Vídně Tjumy Records. A než tyhle dvě desky vyjdou, tak budeme mít určitě připraveného něco nového.
S kamarády, se kterými tvoříš projekt Da Pickup Artists, jsi měl velmi zajímavý nápad, totiž založit netlabel Supafeed, kde nabízíte veškerou produkci zdarma ke stažení. Jak jste k tomu vlastně dospěli?
Supafeed.net jsme já a mí přátelé Cassique a M. Petit uvedli v život hlavně pro to, abychom se, co se vydávání hudby týče, oprostili od veškerých pravidel a nutkání. V podstatě kdykoli a jakkoli můžeme vydat kteroukoli hudbu. A skutečnost, že si ta značka získala i určitou úroveň popularity, je o to víc potěšující.
Ve spojení s poslední otázkou, jaký je vlastně Tvůj pohled na sdílení hudby, což je momentálně velice aktuální téma?
Mé názory na toto téma jsou celkem kontroverzní. Chování různých djs, kteří si obstarají ilegální mp3 soubory a potom obdrží gáži za hraní, považuji za totálně mimo. Vedle toho ale také považuji za absolutně nesolidní nabízet k prodeji horentně drahé, lajdácky otagované a nezmastrované empétrojky. Jako majitel labelu s vinyly, shledávám komfortní hraní promo wavů z cédéček přinejmenším jako zvláštní. A jako dj by jsem se nikdy nespokojil s hraním hrůzostrašně zvukově znějících vinyl – ripů.
Která z činností, kterými se zabýváš (mastering/producent/dj), Tě nejvíce baví?
To nedokážu jednoznačně říct. Všechno dělám moc rád a vyřizuji to tak, jak časově přicházejí požadavky.
Tvoje poslední solo deska se objevila na značce Sensual Touch a nedávno si jednou skladbou přispěl na první Farside kompilaci. Co můžeme od Tebe čekat v nejbližší době?
Nyní mám v plánu vydat několik remixů, všechny z nich nejsou ještě zdaleka hotové: Paskal - Flashdance (Herb LF Remix) na labelu Wildtrackin' a Mr. Rain - Winter (Herb LF Changing Memories Mix) na Indeep-endent.
Jaký používáš při djingu set-up?
Dva gramofony, kufr plný desek a laptop se softwarem Traktor Scratch. To všechno někdy zkombinuji i s Abletonem LIVE pro případné loopy, kterými vyplňuji jak své dj sety, tak kompletní live-sety, při kterých mě často zase doplňuje vokalistka Elina Monova.
Jak zní Herb LF v klubu?
Snad unikátně, a přesto co nejvíce zábavně.
Jak je vlastně možné, že pocházíš z Dortmundu a v německém fotbale fandíš Borussii Mönchengladbach? :)
Moje rodina se kompletně rozděluje na fanoušky Dortmundu a Schalke. V mladém věku se ode mě vyžadovalo, abych se už laskavě rozhodnul a natrvalo připojil k jednomu táboru. A Mönchengladbach byl pro mě mnohem víc cool, takže proto. Mého mladšího bráchu jsem pak také přemluvil na fanouška Borussie Mönchengladbach.
A Tvé další plány a přání do budoucna?
I nadále život plný hudby a mistrovský pohár na stadion Borussie :)
Byl už jsi někdy v Praze, resp. ČR? Předpokládáme, že Matt nebo Boris Ti už něco o nás a Praze řekli..
Ještě jsem u Vás nikdy nebyl, a o to víc se k Vám těším; samozřejmě mi Matt a Boris už něco vyzradili dopředu :)
Co očekáváš od Tvé návštěvy Prahy a co si myslíš o koncepci párty Just Like That?
No, podle seznamu minulých hostů to vypadá na publikum znalé věci. Pro takové obecenstvo se hraje obzvlášť dobře....
Díky, Herbe! Opovaž se onemocnět a v pátek 27/11 v Praze!
No, tak to už pak zbývá jen:
C U v Praze!
Just Like That! s Herb LF @ houseboat U Bukanýra
Z Dortmundu pocházející Herb LF je spoluzakladatelem kultovního německého 2-stepového uskupení Gush Collective a jako DJ vystupuje již od konce osmdesátých let. Začínal s hip-hopem, ale ve svých hudebních začátcích se brzy nechal ovlivnit typickým a v té době populárním londýnským zvukem a oblíbil si styly jako drum‘n‘bass, 2step a house.
Seznam jeho vlastních skladeb je nekonečný a obsahuje jak tvorbu projektu Westpark Unit, jehož je Herb LF členem (druhou polovinu projektu tvoří Ingo Sänger – majitel labelu Farside), tak samostatnou produkci. Herb LF je také spoluzakladatelem dvou hudebních vydavatelství – značky Draft Recordings a netlabelu Supafeed, který své veškeré skladby nabízí ke stažení dokonce zdarma na portálu www.supafeed.net. Další Herbovou činností je práce jako masteringový specialista pro značky Farside, Troubled Kids, Freude Am Tanzen, Mute a další.
Jeho, popř. skladby a remixy Westpark Unit se objevily v portfoliu věhlasných hudebních stájí jako jsou Dessous, Fear Of Flying, Future Classic, Circus Company, Sensual Touch, Tjumy, Draft, Stir15, Infracom, ale nejsilnější vazba panuje ve vztahu k Farside, Supafeed a nejnověji ke španělské značce Troubled Kids. A dodat další jména labelů, kde se Herbova tvorba objevila, by nebyl vůbec žádný problém.
Westpark Unit opět ukázali svoji sílu na nedávném EP ‘More Forever’ na Farside Records, které snad nemělo slabých stránek. Herb LF samostatně se v poslední době zase skvěle uvedl na značce Sensual Touch. Připomenutí hodná je i jeho milá spolupráce s česko-australským labelem Beef, pro který dodal remix skladby od projektu Al Oost.
Nyní už nezbývá nic jiného, než si do diáře nesmazatelně zapsat datum 27/11, místo konání house boat U Bukanýra a párty Just Like That. Herb LF na Vás nebude pochopitelně sám, nýbrž bude doprovázen rezidentními DJs Pat Heart a Lukas Micka.
S čistým svědomím můžeme prohlásit, že příští řádky budou o jednom z dlouhodobě nejvýznamnějších deep house producentů a DJs německé scény. O člověku, jehož přístup k hudbě je ovládán srdcem a duší a který se velkou mírou podílel na zvýraznění Německa na deep houseovém atlasu světa. Dámy a pánové, v listopadu nás na house boatu U Bukanýra poctí svou návštěvou Herb LF.
Seznam jeho vlastních skladeb je nekonečný a obsahuje jak tvorbu projektu Westpark Unit, jehož je Herb LF členem (druhou polovinu projektu tvoří Ingo Sänger – majitel labelu Farside), tak samostatnou produkci. Herb LF je také spoluzakladatelem dvou hudebních vydavatelství – značky Draft Recordings a netlabelu Supafeed, který své veškeré skladby nabízí ke stažení dokonce zdarma na portálu www.supafeed.net. Další Herbovou činností je práce jako masteringový specialista pro značky Farside, Troubled Kids, Freude Am Tanzen, Mute a další.
Jeho, popř. skladby a remixy Westpark Unit se objevily v portfoliu věhlasných hudebních stájí jako jsou Dessous, Fear Of Flying, Future Classic, Circus Company, Sensual Touch, Tjumy, Draft, Stir15, Infracom, ale nejsilnější vazba panuje ve vztahu k Farside, Supafeed a nejnověji ke španělské značce Troubled Kids. A dodat další jména labelů, kde se Herbova tvorba objevila, by nebyl vůbec žádný problém.
Westpark Unit opět ukázali svoji sílu na nedávném EP ‘More Forever’ na Farside Records, které snad nemělo slabých stránek. Herb LF samostatně se v poslední době zase skvěle uvedl na značce Sensual Touch. Připomenutí hodná je i jeho milá spolupráce s česko-australským labelem Beef, pro který dodal remix skladby od projektu Al Oost.
Nyní už nezbývá nic jiného, než si do diáře nesmazatelně zapsat datum 27/11, místo konání house boat U Bukanýra a párty Just Like That. Herb LF na Vás nebude pochopitelně sám, nýbrž bude doprovázen rezidentními DJs Pat Heart a Lukas Micka.