CLANEK
Datum: 27.05.2013
Napsal: reznyk
Right Now! 04: Myler, Desonanz, Gary Beck
Dlouho jsme tu rubriku Right Now! neměli, a vy jste tak nemohli vědět, co se v techno music za poslední dobu dělo... Nyní vás zachráním a vy máte možnost ochutnat 3 bonbónky, které v současné době hýbou techno světem!
Myler - "Various Cruelties EP"
Mylera jsem objevil docela nedávno a když jsem si projel jeho produkci, nestačil jsem se divit, protože do určité míry svým industriálně rozbitým pojetím produkce jednoznačně nekopíruje zažité postupy a pravidla. Dean Myler se narodil ve Waterfordu v Irsku. Už od 14-ti let začal experimentovat s gramofony, s cílem mít svůj zvuk a styl. Jeho DJ začátky byly ve stylu hard dance, ovšem v Irsku tento styl prakticky neexistoval. Proto začal navštěvovat techno večírky, které ho doslova dostaly. Vystupuje v největších irských klubech po boku A.Paula, Kids Kaose apod. Jeho tvorbu zastihnete na labelech Naked Lunch, Shout Records, VooDoo Records, Bass Assault Records, atd.
To bylo malé představení a teď k jeho novému EP "Various Cruelties", které vyšlo na labelu Fluxus Records. První track "Little Big Horn" je temná, hutná rychtovačka, přesně jak to máme rádi. Ovšem tento song zrovna nepřináší nic objevného, i když věřím, že v klubu bude perfektně fungovat. Druhý track "Various Cruelties" je přesně ten důvod, proč jsem si Mylera v té záplavě nových producentů všiml. Celý song má skvělou, temnou atmosféru okořeněnou netradiční rytmikou v podobě sypajících "hajtek" - lepší pojmenování mě nenapadá. Toto ve většině techno produkce nenajdete a proto se Myler dokonale odlišuje od většiny, což mu přináší kladné body. Určitě si projděte více jeho tvorby, protože stojí za to. Například song "Index Tab" (Myler Remix) nebo zabiják parketů "Public Disorder", song "Dusty" je taky fajn a třeba EP "Nubb" na labelu Labrynth je perfektní, ale to už je pro náročnější posluchače...
Desonanz - "Shogun HD EP"
O tomto dvoučlenném projektu jsem toho moc nevygoogloval, takže vám nepřinesu žádné uchvacující informace. Snad je, že se jedná o duo pánů Marcuse C Maichela z kanadského Toronta a Frederika Hatsava z německého Hamburgu. Docela rád bych věděl, jak se tihle dva pánové dali dohromady, protože jejich produkce je výborná. Posuďte sami zde.
A teď k jejich zabijáckému EP, kde je nejzajímavějším songem zlámaná techno mlátička "Shogun HD", která v některých chvílích připomíná nejlepší časy BMB (British Murder Boys, pozn. aut.). Jedná se o rytmicky zajímavý kousek prošpikovaný distorzí, temnými samply a dokonale propracovaným vývojem. Opět další song, kde se dřevěné taneční parkety musejí mít na pozoru. Druhý track, "D-Funktion", už zní více klasicky a chvílemi připomíná remix prvního songu, protože jsou použíty stejné samply, a nebo chlapci podobně kroutili analogy. Každopadné se jedná o další industriální nálož, která bude v techno setu znít perfektně. Opět netřeba dodávat, že song má parádní příběh a vývoj. Poslední ukázka "Knopfzelle" je, řekl bych, spíše poslechovka, protože vedle rovného rytmu stále dokola prostupuje hlavní motiv songu, který ho ale celý zpomaluje, což není na škodu. Nicméně já bych si to představoval trochu jinak - jen bych změnil swing - a už by to frčelo! Jinak "Lunchbox EP" je perfektní, to si taky projeďte.
Garyho asi netřeba nějak dlouze představovat, protože chrlí jeden song za druhým. Problém je, že jeden track je jak druhý, ale to už je na posouzení každého... Já jsem vybral "Rascal EP" proto, protože obsahuje track "Video Siren", který mi učaroval, i když splňuje všechny atributy toho, co se mi normálně nelíbí. Zvláštní... Na druhou stranu mám rád, když je v technu vokál a tady si s ním Gary dokonale vyhrál. Další věc, kterou bych vyzdvihl, je jednoduchost. Kopák, clap, hajtka, vocal = celý song, zbytek je jen o kompozici, která je výborná. Jakmile je totiž špatně udělaná, stává se song nudným, a tady, ačkoli je to stále dokola, tak mě baví až do konce. Druhý song popisovat nebudu, protože mě nebaví a jedná se jen o tuctovou tucku...
Ukázky zde.
foto: archiv