CLANEK

Hudební recenze: Ladida - 4U EP

Jedna z našich nej (-krásnějších, -zkušenějších, -minimalovějších, -slavnějších) DJek a producentek, Ladida, vydává v těchto dnech svůj letošní druhý vinyl na značce Article pod názvem "4U EP". Na každé straně pravidelně drážkovaného kotouče naleznete po jedné nové skladbě. Pokud fandové takovýchto drážek nejste, můžete si nové EP stáhnout i v digitální podobě na internetu. Nejprve si ale přečtěte, jaké to nové EP vlastně je.

Když jsem vám tu před dvěma roky představoval desku "Slave 2 Rhythm", byla to ještě docela jiná Ladida. Ke spolupráci si přizvala Německého hitmakera Kai Tracida, společně dali dohromady příjemné klubové techno a na remixech se vyřádili legendy techno scény Space DJz. To taková letošní Ladida "zvážněla", před bujarým technem dává přednost deepovým kompozicím a sází ve své produkci na oblíbený a zároveň nenáviděný styl minimal. Tedy alespoň se jím nechává dost inspirovat. Důkazem toho byl již singl "Beeing Free", který se na Article objevil v květnu tohoto roku. Jako své spolupracovníky si Ladida přizvala k práci ve studiu například talentovaného Plzeňáka Nippa či Španělského Paca Osunu. Ten s ní spolupracoval i na novém dvanáctipalci "4U".

Ladida

Kdo tedy zaspal poslední dva roky v kariéře Ladidy, budou pro něho dvě průměrně dlouhé skladby na novém singlu velkým překvapením. Strana A a titulní skladba "Enjoy The Moment" je postavena na základech jemného tepavého beatu. A i když je spodek opravdu jemňoučký, neztrácí nic na své hutnosti a hloubce. I přes stopáž jen několik sekund přesahujících pětiminutovou hranici se skladba více jak minutu rozjíždí. Prostředek pak ale stojí za to. Jemně vygradovanou pasáž tam doplňují útržky vokálu v podání samotné Ladidy. Celá skladba se pak nese v duchu lehce monotónního minimal techna, ale to neznamená, že by kdykoliv začala byť jen na chvíli nudit.

Paco Osuna

Strana B nabízí skladbu "Camino". Ta je určená hlavně pro ty, kterým více minimalový sound ze strany předchozí tolik neseděl. Výraznější spodky a také hudební prvky po celé délce skladby z ní dělají o poznání víc rozjetější záležitost. Vokály by opět měly patřit samotné Ladidě, ovšem zde jsou o poznání více upravené. Ty výraznější hudební prvky se projeví hlavně v první a druhé třetině tracku, kdy skladba přes melodickou linku přechází nazpět do tanečního beatu.

Přiznám se, že květnový singl "Beeing Free"mě zaujal o něco více. Byl rozmanitější a po zvukové stránce bohatší. Možná na tom měli podíl dva různí producenti, jenž si Ladida přizvala ke spolupráci. Deepové a minimalové skladby Ladidě ovšem sluší za ty léta nejvíc a třeba track "Enjoy The Moment" si mě získal. O něco více než "Camino", které mi svým charakterem přijde až příliš tuctové. Tak i tak si zaslouží nové EPčko Ladidy vaší pozornost. Ta mladá dáma se nám stále víc a víc zlepšuje.

Ukázky v digitální podobě budou k dispozici od 26. října na Myspace profilu Ladidy.

LADIDA - 4U EP
formát: 12", digital